Regulamin płatności ONLINE

Regulamin w wersji PDF.

Niniejszy regulamin określa zasady płatności online za kupowane towary i usługi oferowane przez Sprzedawcę – AltaSoft Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (AltaSoft Sp. z o.o.)

I.  DEFINICJA UŻYTYCH POJĘĆ

Ilekroć w niniejszym regulaminie występują poniższe pojęcia, należy rozumieć je w następujący sposób:

  1. Sprzedawca/ właściciel portalu altasoft.pl:
    AltaSoft Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (AltaSoft Sp. z o.o.) z siedzibą ul. Pukowca 15,40-847 Katowice, wpisana Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000558517, posiadająca NIP 6342839789, REGON 361525651
  2. Operator Płatności:
    mBank S.A. z siedzibą ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa, zarejestrowany przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000025237, posiadający NIP 5260215088, REGON 001254524
  3. Bramka Płatnicza:
    Internetowa bramka płatnicza www.paynow.pl, zarządzana przez Operatora Płatności.
    Dostępne metody płatności to: BLIK, Szybki Przelew Online, Karty płatnicze.
  4. Podmiot świadczący obsługę płatności online w zakresie płatności kartami:
    Autopay S.A. z siedzibą ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ VIII Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000320590, NIP 5851351-85, REGON  191781561.
    Obsługiwane karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.
  5. Kupujący:
    Osoba, która dokonała zakupu towarów lub usług AltaSoft Sp. z o.o.
  6. Usługi/towary:
    Usługi bądź towary przedstawione w ofercie Sprzedawcy na stronie internetowej www.altasoft.pl bądź w indywidualnej ofercie dla Kupującego, w szczególności usługi rejestracji i rezerwacji miejsca  oraz usług dodatkowych przeznaczone dla osób lub firm zainteresowanych udziałem w  Wydarzeniach organizowanych lub obsługiwanych przez Sprzedawcę wylistowanych w Kalendarium Wydarzeń.
  7. Wydarzenie:
    Kongres, konferencja, spotkanie o dowolnym charakterze organizowane albo obsługiwane przez Sprzedawcę. Każde z Wydarzeń posiada stronę Internetową, na której podany jest kontakt do Organizatora Wydarzenia oraz publikowane są szczegółowe informacje dotyczące tego Wydarzenia. W szczególności znajdują się tam informacje o wysokości i sposobach płatności oraz związanych z nimi ewentualnych dodatkowych opłatach, terminie płatności, ewentualnych zniżkach oraz możliwościach anulacji i zwrotów płatności. Informacje te publikowane są w postaci regulaminów rejestracji/uczestnictwa lub rezerwacji, które dostępne są także podczas rejestracji online lub rezerwacji usług na dane Wydarzenie (tzw. Regulaminy Wydarzeń).
  8. Kalendarium Wydarzeń:
    https://altasoft.pl/organizacja-imprez/kalendarium/

    Strona z listą aktualnie organizowanymi lub obsługiwanymi przez Sprzedawcę Wydarzeniami z możliwością przejścia do strony Wydarzenia i uruchomienia odpowiedniego Formularza Rejestracyjnego.
  9. Formularz Rejestracyjny:
    Internetowy formularz umożliwiający zapisanie się na Wydarzenie, wybór opcji udziału, zamówienie usług dodatkowych charakterystycznych dla Wydarzenia. Formularz osadzony jest na stronie Wydarzenia, dostępny jest także ze strony Wydarzeń AltaSoft. Przesłanie formularza jest tożsame ze złożeniem Zamówienia. Wypełniając formularz Kupujący zobowiązany jest do podania niezbędnych danych go identyfikujących oraz pozwalających na zgodne z prawem udokumentowanie sprzedaży.
  10. Regulamin Wydarzenia:
    Dokument określający zasady rejestracji, rezerwacji miejsca i uczestnictwa w Wydarzeniu, w tym ceny, sposoby realizacji płatności, rezygnacji i reklamacji.
  11. Klauzula Informacyjna:
    Publikowana na stronie Wydarzenia Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (dalej zwana Klauzulą). W przypadku korzystania z internetowej rejestracji i rezerwacji miejsca na Wydarzeniu reguluje ona zasady przetwarzania danych osobowych osób rejestrujących się lub osób dokonujących w ich imieniu rejestracji lub rezerwacji usług na tym Wydarzeniu.
  12. Organizator (Organizator Wydarzenia):
    Sprzedawca lub podmiot, który zawarł umowę ze Sprzedawcą organizujący Wydarzenie – decydujący o ostatecznym kształcie Wydarzenia oraz regułach – w tym cennikach, warunkach płatności i anulacji obowiązujących uczestników Wydarzenia.

II.  POSTANOWIENIA OGÓLNE, REALIZACJA PŁATNOŚCI

  1. Sprzedaż towarów/usług prowadzi Sprzedawca.
  2. Umowa sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą zostaje zawarta w przypadku:
    a) podpisania umowy lub zamówienia między Kupującym i Sprzedawcą,
    b) mailowej akceptacji przez Sprzedawcę, złożonego mailowo przez Kupującego zamówienia na adres mailowy Biura Obsługi Klienta lub Działu Obsługi Imprez wskazany w danych kontaktowych Sprzedawcy (paragraf VIII),
    c) mailowej akceptacji przez Sprzedawcę zamówienia złożonego poprzez Formularz Rejestracyjny
  3. Sprzedawca dopuszcza dokonanie płatności za oferowane towary/usługi w następujący sposób:
    a) tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy wskazany w Umowie/Zamówieniu albo w Regulaminie Wydarzenia (uznanie przez Sprzedawcę zapłaty następuje po zaksięgowaniu całej wpłaty na rachunku bankowym, o którym mowa w tym ustępie, a zapłata powinna nastąpić w terminach określonych Umową/Zamówieniem albo Regulaminem Wydarzenia),
    b) przez płatność online za pomocą udostępnionemu Kupującemu wygenerowanego aktywnego linka do płatności (w fakturze, zamówieniu lub innym dokumencie elektronicznym wygenerowanym przez Sprzedawcę) poprzez Bramkę Płatniczą,
    c) w przypadku korzystania z internetowej rejestracji lub rezerwacji usług dodatkowych na Wydarzeniach za pomocą Formularza Rejestracyjnego (o ile Regulamin Wydarzenia dopuszcza taką możliwość) – przez płatność online za pomocą Bramki Płatniczej,
    d) gotówką lub kartą (VISA, MASTERCARD) w trakcie Wydarzenia w miejscu, w którym wydarzenie się odbywa w otwartych w tym celu przez Sprzedawcę punktach kasowych.
  4. W przypadku płatności online płatność uważa się za dokonaną w momencie otrzymania potwierdzenia skutecznego wykonania operacji od Operatora Płatności.
  5. Sprzedawca nie gwarantuje, że każdy z wymienionych w ust. 3 sposobów płatności będzie dostępny w każdym przypadku oferowanego towaru/usługi.
  6. Korzystanie z płatności online wymaga co najmniej: dostępu do Internetu, poprawnie skonfigurowanej i zaktualizowanej przeglądarki internetowej akceptującej pliki typu Cookie oraz czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej. Sprzedawca ani Operator Płatności nie ponoszą odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z niedostosowania się osoby dokonującej płatności do wymienionych w tym ustępie wymogów technicznych.
  7. Realizacja płatności online wymaga zapoznania się z treścią i akceptacji . postanowień niniejszego regulaminu która jest jednoznaczna ze zobowiązaniem się do jego przestrzegania.
  8. W przypadku płatności online istnieje możliwość płatności tylko w złotówkach.
  9. Przed dokonaniem płatności online prosimy uważnie sprawdzić, czy usługi i kwota widoczna na Zamówieniu, Fakturze lub Formularzu Rejestracyjnym odpowiadają usługom, które miały być zamówione i oczekiwanej kwocie do zapłaty. Po dokonaniu zapłaty jej zwrot możliwy jest jedynie na warunkach opisanych w paragrafie IV. W przypadku wątpliwości lub problemów prosimy o kontakt ze Sprzedawcą przed dokonaniem płatności.

III.  REALIZACJA ZAKUPÓW PAKIETÓW UCZESTNICTWA W WYDARZENIACH

  1. Akceptacja postanowień odpowiedniego Regulaminu Wydarzenia jest warunkiem dokonania skutecznej rejestracji lub rezerwacji usług na dane Wydarzenie i stanowi zobowiązanie do jego przestrzegania.
  2. Rzetelne wypełnienie Formularza Rejestracyjnego jest obowiązkiem Kupującego. Ani Sprzedawca, ani Operator Płatności ani Organizator danego Wydarzenia nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za szkody wynikłe z błędnego wprowadzenia danych.
  3. Sprzedawca potwierdza otrzymanie Zamówienia określonego w Formularzu Rejestracyjnym mailowo na adres e-mail Kupującego wskazany w Formularzu. Wysyłana mailowo przez Sprzedawcę wiadomość zawiera informacje o wszystkich istotnych elementach Zamówienia.
  4. Otrzymanie wiadomości email o której mowa w ust. stanowi zobowiązanie do zapłaty i jest jednoznacznym zawarciem umowy między Kupującym – Uczestnikiem/Składającym zamówienie a Sprzedawcą.
  5. W zależności od Wydarzenia w przypadku płatności online może być pobierana określona przez Organizatora danego Wydarzenia dodatkowa opłata wyszczególniona w Regulaminie Wydarzenia.
  6. W związku z tym, że każde Wydarzenie odbywa się w ściśle określonym czasie Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy (na podstawie art. 38 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług w zakresie usług związanych z wydarzeniami kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi).

IV. REKLAMACJE I ZWROTY PŁATNOŚCI

  1. Warunki reklamacji, rezygnacji z uczestnictwa lub z innych zamówionych usług oraz ewentualnego zwrotu pełnego lub częściowego dokonanych wpłat regulują Regulaminy danego Wydarzenia.
  2. Rozpatrywane są reklamacje i wnioski o zwrot nadesłane w formie pisemnej w określonych Regulaminem Wydarzenia terminach na wskazane adresy.
  3. Zwrotu dokonuje Organizator Wydarzenia lub wskazany przez niego podmiot np. Biuro Organizacyjne, a do 7 dni od dokonania płatności online może dokonać także Sprzedawca na wniosek Organizatora Wydarzenia lub wskazanego przez niego podmiotu rozpatrującego reklamacje i wnioski związane z danym Wydarzeniem.
  4. W przypadku płatności online – w szczególności płatności kartą, w pisemnej prośbie o zwrot może być konieczne podanie numeru konta, na który zwrot ma zostać dokonany. Nie dokonuje się zwrotów na kartę.
  5. Reklamacje dotyczące: nieprawidłowego działania Formularzy Rejestracyjnych albo realizacji Zamówień, w których poprzez odpowiednie zapisy w Umowie lub Zamówieniu albo Regulaminie Wydarzenia, którego Zamówienie dotyczy nie określono warunków reklamacji mogą być składane przez Kupujących za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: altasoft@altasoft.pl lub w formie pisemnej – listem poleconym przesłanym na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Pukowca 15, 40-847 Katowice z dopiskiem „reklamacja-altasoft”.
  6. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane osoby wnoszącej reklamację, zwięzły opis przedmiotu sprawy (reklamacji) oraz informację jak należy skontaktować się z Kupującym. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Kupujący zostaje powiadomiony w taki sam sposób, w jaki zgłosił on reklamację, chyba że wskazał inną drogę kontaktu, w terminie czternastu (14) dni od daty złożenia reklamacji.
  7. Rozpatrywane są tylko reklamacje złożone w terminie nie późniejszym niż 14 dni od zaistnienia zdarzenia je powodującego.
  8. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Kupującego w przedmiocie reklamacji, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.
  9. Sprzedawca nie odpowiada za przerwy w realizacji usługi płatności online oraz problemy wynikłe z samej realizacji płatności przez Bramkę Internetową – leżące po stronie Operatora Płatności lub Podmiot świadczący obsługę płatności online w zakresie płatności kartami.

V. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych przekazanych przez Kupującego jest Sprzedawca. Wyjątkiem mogą być niektóre Wydarzenia, w których Sprzedawca na podstawie odpowiedniej umowy z Organizatorem – Administratorem danych występuje jako podmiot przetwarzający dane w jego imieniu.
  2. W przypadku korzystania z internetowej rejestracji i rezerwacji miejsca na Wydarzeniach zasady przetwarzania danych osobowych osób rejestrujących się lub osób dokonujących w ich imieniu reguluje dodatkowo specyficzna dla danego Wydarzenia Klauzula Informacyjna.
  3. W Klauzuli Informacyjnej explicite jest określona rola Sprzedawcy jako Administratora albo Podmiotu Przetwarzającego.
  4. Akceptacja postanowień Klauzuli Informacyjnej jest niezbędna do realizacji skutecznej rejestracji lub rezerwacji usług na danym Wydarzeniu.
  5. Celami zbierania danych są zawarcie i wykonanie umowy (art. 6 ust.1 lit.b RODO), wykorzystanie ich do celów księgowych (art. 6 ust.1 lit. c RODO) oraz w wyjątkowych sytuacjach ustalenia lub obrony roszczeń (art. 6 ust. 1 lit f RODO).
  6. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji płatności.
  7. Dane Kupujących w minimalnym wymaganym ograniczonym zakresie mogą zostać udostępnione innym odbiorcom, do których należą:
    a) podmioty, za pomocą których Sprzedawca realizuje swoje cele, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych w imieniu i na rzecz Sprzedawcy, do których należą m.in. dostawcy systemów teleinformatycznych, biuro księgowe, kancelarie prawne i firmy doradcze, operatorzy pocztowi i kurierzy,
    b) odbiorcy, którym Sprzedawca będzie zobowiązany przekazać dane na mocy obowiązujących przepisów prawa.
  8. Dane niezbędne do realizacji płatności są przechowywane do momentu upływu okresów wynikających z przepisów podatkowych oraz przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych.
  9. Każdemu Kupującego przysługuje prawo dostępu do treści przekazanych danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie w zakresie dopuszczalnym przez aktualne przepisy.
  10. Każda z wymienionych w ust. 5 operacji zawsze możliwa jest przez kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych: administrator@altasoft.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
  11. Każdy Kupujący ma także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych go dotyczące narusza obowiązujące przepisy.
  12. Płatności online realizowane są na podstawie umowy Sprzedawcy z Operatorem Płatności, który jest administratorem danych osobowych koniecznych do realizacji płatności online.
  13. Operator Płatności przetwarza dane Kupujących w celu realizacji transakcji płatniczej, powiadomienia o statusie realizacji płatności lub rozpatrywanej reklamacji, a także w celach wypełnienia obowiązków prawnych na nim ciążących.
  14. Kupujący wybierając płatność online przyjmuje do wiadomości i akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu zezwalając tym samym na zlecenie realizacji płatności przez Operatora Płatności i przekazanie mu danych Kupującego dokonującego płatności niezbędnych do realizacji płatności.
  15. Danych użytych do transakcji w systemie płatności online nie można zmienić, ani usunąć gdyż są one częścią transakcji.

VI. ZMIANY W REGULAMINIE

  1. Regulamin publikowany jest i udostępniony do pobrania lub wydruku na stronie Sprzedawcy (altasoft.pl) oraz udostępniony jest na stronie każdego Wydarzenia, w którym przewidywana jest sprzedaż towarów/usług przez Sprzedawcę z użyciem Bramki Płatniczej.
  2. Regulamin obowiązuje wszystkich dokonujących płatności online za towary/usługi oferowane przez Sprzedawcę.
  3. Treść Regulaminu może ulec zmianie. Zmiany obowiązują od dnia ich ogłoszenia (wskazanego w paragrafie VII ust.1. Zmiany nie dotyczą transakcji, które zostały zrealizowane przed zmianą Regulaminu; do których stosuje się postanowienia dotychczasowe.
  4. Możliwość i tryb wprowadzania zmian Regulaminu poszczególnych Wydarzeń lub zmian w ramach Wydarzeń reguluje Regulamin Wydarzenia. W przypadku braku odpowiednich zapisów za konsekwencję zmian i reklamacje z tego tytułu odpowiada Organizator danego Wydarzenia.

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 18.02.2024 r.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. z dnia 9 czerwca 2017 r., Dz. U. z 2018 r., poz. 1219 ze zm,) oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

VIII. KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

Adres korespondencyjny:
AltaSoft Sp. z o.o.
ul. Pukowca 15,40-847 Katowice
E-mail:
Biuro Obsługi Klienta, reklamacje: altasoft@altasoft.pl
Dział Obsługi Imprez (rejestracja oraz zamawianie usług na Wydarzenia): konferencje@altasoft.pl
Księgowość (faktury, realizacja płatności): faktury@altasoft.pl
Helpdesk (pomoc w przypadku problemów technicznych): helpdesk@altasoft.pl
Telefon:
w dni robocze w godz. 8:30-16:30: +48 322598399/98/96